Last Updated on 18 Şubat 2024 by Turizm GünlüğüTÜRSAB Turizm Kongresi’nde konuşan marka danışmanı Özel Oytun Türkoğlu, yapay zekanın turizm sektöründe devrim yaratacağını vurguladı. Dijital dönüşümün markalaşma süreçlerine olan etkisine dikkat çeken Türkoğlu, yapay zekanın iş yapış biçimlerini kökten değiştireceğine ve markaların dünya çapında tanınmasını hızlandıracağına işaret etti.2.TÜRSAB Turizm Kongresi, Seyahat Endüstrisinin Dijitalleşme ile Birlikte Değişimini ve Dönüşümünü Ele Alan Panellerle Devam Etti. Marka Danışmanı Özel Oytun Türkoğlu, yapay zekanın turizm sektöründe önemli değişikliklere yol açacağını vurguladı.Özel Oytun Türkoğlu, yapay zekanın turizm sektöründe önemli değişikliklere yol açacağını vurguladı.Marka danışmanlığı yapan Özel Oytun Türkoğlu, paneldeki konuşmasında dijital dönüşümün markalaşma süreçlerine olan etkilerini ele aldı. Yapay zekanın, gelecekte sektörde köklü değişiklikler yaratacağını belirten Türkoğlu, “Yapay zekanın devreye girmesiyle iş yapış biçimlerinde büyük bir evrim beklenmektedir. Dünya çapında bir marka olmak artık yüzyıllar sürmüyor; önemli olan marka stratejisinin etkili bir şekilde oluşturulmasıdır. Güçlü bir hikaye, vizyon ve misyon ile markanızı dünya çapında tanınır hale getirebilirsiniz. Dijitalleşme, markalaşma sürecini firmalar için önemli ölçüde hızlandırıyor. Dünyanın her köşesinden insanlar sizi tanıyabilir. Yapay zekanın bu sürece katkısıyla, bu ivme daha da artacaktır,” dedi.Sektörün geleceğine ışık tutmak amacıyla düzenlenen 2. TÜRSAB Turizm Kongresi’nin ikinci günü Türkiye’nin yakından tanıdığı konuşmacılar ve sektör liderlerinin katılımıyla gerçekleştirilen panellerle devam etti.2.TÜRSAB Turizm Kongresi, Seyahat Endüstrisinin Dijitalleşme ile Birlikte Değişimini ve Dönüşümünü Ele Alan Panellerle Devam Etti.Kongrenin ikinci günündeki ilk panel “Turizmde Dijital Dönüşüm Stratejileri” başlığıyla yapıldı. Deloitte Turizm Sektör Lideri Osman Arslan’ın moderatörlüğünde düzenlenen ve turizmde dijitalleşmeye dair değerlendirmelerin yapıldığı panelde, Türkiye İş Bankası Ödeme Sistemleri Ürün Bölüm Müdürü Seçil Ünlüsoy Taşarkan, Dijital İçerik Üretici ve Sosyal Medya Danışmanı Öykü Yalçın, Marka Danışmanı ve TEDX Konuşmacısı Özel Oytun Türkoğlu konuşmacı olarak yer aldı. Panelde dijitalleşmenin sektördeki markalaşma süreçlerine etkileri, pandemi sonrası seyahat endüstrisinde yaşanan değişim, turizmde dijitalleşmenin önemi ve yapay zeka konuları ele alındı.OSMAN ARSLAN: TATİLCİLER DAHA ÇOK AKTİVİTE İSTİYORPanel moderatörü Deloitte Turizm Sektör Lideri Osman Arslan, 2024 yılına ilişkin öngörülerini paylaşırken, “Pandemiden sonra ortaya çıkan uzaktan çalışma, uzun tatiller devam edecek. Kurumsal seyahat ve organizasyonları toparlanmaya başlıyor. Tatilciler daha çok aktivite istiyor. Dolayısıyla aktivitelerin daha da önem çıkacağı bir dönem bizleri bekliyor” dedi.ÖYKÜ YALÇIN: TURLAR ARTIK DAHA ESNEK VE DENEYİM ODAKLI OLMALIDijital İçerik Üretici ve Sosyal Medya Danışmanı Öykü Yalçın ise farklı kuşakların tatil satın alım süreçleri konusundaki yaklaşımlarına dair bilgileri panel katılımcıları ile paylaştı. Sosyal medya mecralarının seyahat kararlarında etkili olduğunu ifade eden Yalçın, “Değişen bir trend var ortada. Artık sadece Instagram hesabı açmak yeterli değil. Birçok platformda hesabınızın olması ve bu hesapların birbiriyle ilişkili çalışıyor olması sizi rakiplerinize göre güçlü kılacak. Z jenerasyonu esneklik istiyor. Gittikleri destinasyonlarda deneyime katılmak istiyorlar. O nedenle artık turlar çok daha esnek olmalı, onlara deneyim odaklı esneklik sağlamamız lazım” şeklinde konuştu.ÖZEL OYTUN TÜRKOĞLU: YAPAY ZEKA TURİZMDE ÇOK ŞEYİ DEĞİŞTİRECEKÖzel Oytun Türkoğlu, yapay zekanın turizm sektöründe önemli değişikliklere yol açacağını vurguladı.Marka danışmanı Özel Oytun Türkoğlu da panelde yaptığı konuşmada dijitalleşme süreçlerinin markalaşma süreçlerine etkileri konusunda değerlendirmelerde bulundu.Özellikle yapay zekanın gelecekte köklü değişikliklere neden olacağına dikkat çeken Türkoğlu, şunları söyledi: “Yapay zekanın gelmesiyle birlikte iş yapma şeklinde büyük bir değişim yaşanması bekleniyor. Bir markanın dünya markası olması için yüzyıl gerekmiyor. Marka kurgusunun iyi yapılması gerekiyor. İyi bir hikaye, iyi bir vizyon ve iyi bir misyonunuz olduğu zaman bu yapıyı kurmuş olacaksınız. Şu an dijitalleşme sayesinde markalaşma dediğimiz süreç, firmalar için çok kısalıyor. Bir anda dünyanın dört bir köşesinde sizi biliyorlar. Bu ivme yapay zeka ile birlikte daha da artacak.”Türkiye İş Bankası Ödeme Sistemleri Ürün Bölüm Müdürü Seçil Ünlüsoy Taşarkan da dijitalleşmenin insanların hayatını kolaylaştırmanın yanında iş yapış biçimleri konusunda da yeni olanaklar sunduğunu ifade etti. İş Bankası’nın turizm sektörüne bakışına dair değerlendirmelerde bulunan Taşarkan, kurumlarının sunduğu ürün ve hizmetler konusunda panel katılımcılarını bilgilendirdi.Ardından, Mardin Artuklu Üniversitesi Rektör Yardımcısı ve Turizm Rehberliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Serhat Harman’ın moderatörlüğünde düzenlenen ‘Sürdürülebilir Yaşam: Köprüden Önce Son Çıkış’ panelinde Doğa Aktivisti Güven İslamoğlu, küresel ısınmanın oluşturduğu çevresel etkileri dünyadan örneklerle katılımcılara aktaran Güven İslamoğlu, değişen şartlara uyum sağlamak için farklı ülkelerde atılan adımlara dair bilgiler verdi.GÜVEN İSLAMOĞLU: DOĞAYI KORUMAK İNSANI KORUMAKTIR2.TÜRSAB Turizm Kongresi, Seyahat Endüstrisinin Dijitalleşme ile Birlikte Değişimini ve Dönüşümünü Ele Alan Panellerle Devam Etti.Çevrenin yanı sıra kültürel varlıkların korunmasının da turizm açısından önemine dikkat çeken İslamoğlu, Türkiye’de henüz keşfedilmemiş ancak büyük potansiyel taşıyan birçok değer bulunduğunu dile getirdi. Küresel iklim değişikliği konusunda atılabilecek adım kalmadığını ifade eden İslamoğlu, sözlerini söyle sürdürdü: “Doğayı korumak insanı korumaktır. Eğer bir şeyler yapmak istiyorsak, hızlı bir değişim gerekiyor. Bütüncül bir yaklaşımla, turizmden tutun da bütün herkesin paydaşları ile oturup bu işi konuşması gerekiyor. Küresel iklim değişikliği başladı. Bunu artık durduramayız. Ben hep küresel iklim değişimi nasıl duracağımızı konuşuyordum. Bundan sonra konuşacağımız tek şey bu sürece nasıl adapte olur, kuraklıktan nasıl kurtuluruz?”TURİZMDE KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ DENEYİM ARAYIŞI ÖNE ÇIKIYORUluslararası Skal Dernekleri Federasyonu Başkanı Orhon Atameriç’in moderatörlüğünde düzenlenen ‘Dijital Turist – Değişen Sektörde Yeni Pazarlama Yöntemleri’ panelinde konuşmacı olarak yer alan Turizm Danışmanı Özge Ersu ise dijitalleşmenin getirdiği olanakların tüketici davranışlarına etkilerine dair konuştu.Bilgiye ulaşımın tüketicilerin talep ve beklentilerini artırdığını ifade eden Ersu, bunun turizm sektörü açısından oluşturduğu avantaj, dezavantajları sıralarken sektör temsilcilerinin artan sorumluluklarına da dikkat çekti. Ersu, kişiselleştirilmiş deneyim arayışının günümüzde ciddi manada öne çıktığını ve tüketicilerin otantik deneyim arayışlarının da dijitalleşme ile birlikte arttığını sözlerine ekledi.FİLM TURİZMİNDEN MESLEK ETİĞİNE KADAR TURİZME DAİR BİRÇOK KONU TARTIŞILDI2. TÜRSAB Turizm Kongresi’nin yedinci paneli olan ‘Seyahat Acentacılığının Geleceği’, İstanbul Kent Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Öcal Usta’nın moderatörlüğünde gerçekleştirildi. Panelde Prof. Dr. Hakan Yılmaz ‘Film Turizmi’, TÜRSAB Hukuk Başdanışmanı Avukat İlker Ünsever ‘Meslek Etiği’, Prof. Dr. Murat Doğdubay ‘Sürdürülebilir Turizm’ ve Prof. Dr. M. Onur Gülbahar ise ‘Kültür Turizmi’ konularında değerlendirmelerde bulundu.Panelde film turizmi konusunda konuşan Prof. Dr. Hakan Yılmaz, son yıllarda gelişen sinema endüstrisi ve turizm ilişkilerine değindi. Film platolarına ziyaretler, film temalı parklar, filmlerin çekildiği yerlere seyahatler gibi çok çeşitli seyahat türlerinin geliştiğine işaret eden Yılmaz, film turizminin önemli örneklerine dair bilgilerini paylaştı.Panelde sürdürülebilir turizm konusuna değinen Prof. Dr. Murat Doğdubay ise turizmin dünyadaki en büyük dört sektörden bir tanesi olduğuna dikkat çekerek, “Turizmin artık ekolojik ayak izi kavramına her zamankinden fazla önem ve değer vermesi gerekiyor. Bu sadece kanun koyucuların sadece STK’ların, sadece kuruluşların değil tüm paydaşların artık kafa yormaktan ziyade aksiyona geçmesi gereken bir konu” diye konuştu. Doğdubay, turizmin sürdürülebilirlik ekseninde yeniden dizayn edilmesi gerektiğini vurguladı.Panelde son konuşmacı ise TÜRSAB Hukuk Başdanışmanı Avukat İlker Ünsever oldu. Ünsever, turizm ve etik konusuna değindiği konuşmasında etiğin felsefe ve ahlak üzerinden ele alınabilecek bir kavram olduğuna işaret etti. Etiğin tek başına yaptırım gücü olmadığını vurgulayan Ünsever, bu noktada hukukun devreye girdiğini kaydetti.SUNAY AKIN: MÜZELER TOPLUMLARIN HAFIZASIDIR2.TÜRSAB Turizm Kongresi, Seyahat Endüstrisinin Dijitalleşme ile Birlikte Değişimini ve Dönüşümünü Ele Alan Panellerle Devam Etti.2. TÜRSAB Turizm Kongresi’nin ikinci gününde gerçekleştirilen oturumlardan bir diğeri de “Seyahat Kültürü ve Tarihi” başlıklı sunum oldu. Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı Yönetim Kurulu Başkan Vekili Selçuk Boynueğri’nin moderatörlüğünde yapılan oturumda Şair, Yazar, Müzeci Sunay Akın turizmcilere hitap etti.Türkiye’nin kültür tarihi ve müzeciliğin gelişimini farklı örneklerle anlatan Sunay Akın, turizmin ve müzeciliğin gelişmesinde öncü rolü oynayan isimlere gereken önem ve değerin verilmediğini dile getirdi. Müzeciliğin önemine dikkat çeken Akın, “Müzeler toplumların hafızasıdır” ifadelerini kullandı.Türkiye’ye ilgiyi daha da yükseltecek pek çok değerin bilinmediğini ve yeterince değerlendirilmediğini vurgulayan Sunay Akın, “İnsanı merkeze koyarsan etrafına insanları toplarsın, gerisi kültürsüzleşme” dedi.KONGRENİN İKİNCİ GÜNÜ ‘TÜRKİYE TURİZM VİZYONU’ PANELİYLE SONLANDI2.TÜRSAB Turizm Kongresi, Seyahat Endüstrisinin Dijitalleşme ile Birlikte Değişimini ve Dönüşümünü Ele Alan Panellerle Devam Etti.TÜRSAB Turizm Kongresi’nin ikinci günündeki son panel olan “Türkiye Turizm Vizyonu” başlıklı panel Incoming Turizmi İhtisas Başkanı Orhan Sancar, TÜRSAB Yönetim Kurulu Üyesi Elif Ural, TÜRSAB Hava Yolu, Biletleme ve IATA İhtisas Başkanı Numan Olcar, TÜRSAB İç Turizm İhtisas Başkanı Mert Vardar ve TÜRSAB Karayolu ve Ulaştırma İhtisas Başkanı Cem Türkkan katıldı.TÜRSAB Incoming Turizmi İhtisas Başkanı Orhan Sancar, panel açılışında Türkiye’nin turizmde gelişim potansiyeli taşıdığı alanlara ilişkin bir sunum gerçekleştirdi. Sunumun ardından konuşan TÜRSAB Yönetim Kurulu Üyesi Elif Ural, sağlık turizmi yapabilmek için öncelikle TÜRSAB üyesi olunmasının gerekliliğini vurguladı. Şu anda 1100 acentanın sağlık turizmi yetki belgesine sahip olduğunu bu sayının Sağlık Bakanlığı’ndan yakında belge alacak olanlarla birlikte 1200’ü aşacağını ifade etti.TÜRSAB Hava Yolu, Biletleme ve IATA İhtisas Başkanı Numan Olcar da IATA seyahat acentaları için yaptıkları çalışmaları panel katılımcıları ile paylaştı. Şu anda 916 tane IATA belgesine sahip seyahat acentası olduğunu ifade eden Olcar, bu sayının toplam acentaların yüzde 6,2’sine karşılık geldiğini söyledi.TÜRSAB İç Turizm İhtisas Başkanı Mert Vardar ise Türkçe rehberlik, outgoing turlar ve iç pazara otellerin ayırdığı kontenjan konusunda değerlendirmelerde bulundu. Vardar, vize sorunun çözümü konusunda TÜRSAB Yönetiminin attığı adımlara teşekkür etti. Vardar, yurt içi turizmdeki gelişimle birlikte otellerin iç pazara daha fazla kontenjan ayırmaya başladığını bunun daha da gelişmesini beklediklerini söyledi.TÜRSAB Karayolu ve Ulaştırma İhtisas Başkanı Cem Türkkan ise sektörün araç parkının yenilenmesi, bakım ve istihdam konusunda sıkıntılar yaşadığını belirtti. Türkkan, bu sorunların çözümü için tüm paydaşlarla birlikte hareket etmenin önemine dikkat çekti.Panel sonrası konuşmacılar, katılımcılarla soru-cevap etkinliği gerçekleştirdi.2. TÜRSAB Turizm Kongresi, 18 Şubat 2024 Pazar günü düzenlenecek ‘Turizm, Medya Gücü ile Nasıl Geliştirilebilir’ ve ‘Yeni İnsan, Yeni Turizm’ isimli iki panel ile tamamlanacak.
Özel Oytun Türkoğlu, yapay zekanın turizm sektöründe önemli değişikliklere yol açacağını vurguladı.
Son yorumlar