Skip to main content

Last Updated on 27 Şubat 2024 by Turizm GünlüğüKore Dalgası Hallyu İstanbul’daydı: Korea Tourism Roadshow 2024 Istanbul etkinliği kapsamında, Güney Koreli acenta ve DMC’lerin temsilcileri, Türk meslektaşlarıyla buluştu.Korea Tourism Organization (KTO) öncülüğünde düzenlenen Korea Tourism Roadshow 2024 Istanbul, 26 Şubat Pazartesi günü Radisson Blu Hotel Şişli’de gerçekleşti.Etkinliğe Korean Air, Asiana Airlines yöneticilerinin yanı sıra Güney Koreli DMC firmalarının, seyahat acentalarının temsilcileri ve Türkiye’de faaliyet gösteren Güney Kore’ye tur düzenleyen seyahat ve MICE acentalarının temsilcileri katıldı.İstanbul, Ankara ve İzmir olmak üzere 3 şehirde gerçekleşecek Korea Tourism Roadshow 2024 etkinliğinin, İstanbul ayağı B2B Network görüşmeleriyle başladı.B2B görüşmelerinin ardından roadshow etkinliği Koreli acentaların, DMC’lerin ve Kore’ye tur düzenleyen Türk acentaların sunumlarıyla devam etti.Sunumlar öncesinde Korea Tourism Organization (KTO) İstanbul Direktörü Hyuncho Cho, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkan Yardımcısı Davut Günaydın ve Kore Cumhuriyeti İstanbul Başkonsolosu Woo Sung Lee birer konuşma yaptı.Açılış konuşmasını yapmak üzere ilk olarak kürsüye KTO İstanbul Direktörü Hyuncho Cho geldi.

HYUNCHO CHO: KORE ARTIK, TÜRKİYE TURİZM SEKTÖRÜNDE YENİ BİR FIRSAT OLUŞTURUYOR

“Kore Kültür, Spor ve Turizm Bakanlığı ile Kore Turizm Organizasyonu’nun, 2023 ve 2024 yıllarını “Korea Visit Year” olarak belirleyerek; 100 K-Culture etkinliğini duyurmak için tanıtım çalışmalarına ağırlık verdiğini” belirten Korea Tourism Organization (KTO) İstanbul Direktörü Hyuncho Cho; “Bu çabaların sonucunda geçen yıl Türkiye dahil birçok ülkeden olan turizm talebinin, COVID-19 öncesi döneme kıyasla arttığını” söyledi.

ZİYARET EDİLMEK İSTENEN KARDEŞ ÜLKE: GÜNEY KORE

Hyuncho Cho, “Özellikle Kore dizileri, televizyon showları, K-Pop, kozmetik ürünleri, Kore kültürü ve Kore markaları sayesinde artık Kore’nin yüzeysel olarak bilinen “Kardeş Ülke” olmaktan çıkıp; ziyaret edilmek istenen “Kardeş Ülke” konuma geçtiğini” ifade etti.“Kore’ye gitmek isteyen insanların sayısının, şimdiye dek, hiç olmadığı kadar fazla olduğuna” dikkat çeken Hyuncho Cho; “bu nedenle Kore artık, Türkiye turizm sektöründe yeni bir pazar olarak, yeni fırsatlar oluşturuyor” dedi.

DAVUT GÜNAYDIN: DOĞASIYLA, KÜLTÜRÜYLE GÜNEY KORE BİZİ BEKLİYOR

TÜRSAB Başkan Yardımcısı Davut Günaydın ise konuşmasına Türkiye ile Güney Kore arasındaki dostane ilişkilere dikkat çekerek, başladı.Davut Günaydın, şu ifadeleri paylaştı: “Güney Kore denilince, akla kültür ve dostluk bağlarımız geliyor. 15 sene önce Kore’ye yapmış olduğum bir gezide Güney Kore’nin “kan kardeş ülke” olduğunu söylemiştim. İki kardeş ülke arasındaki en önemli kaynaştırıcı öğelerden bir tanesi de turizmdir. Biz, şubeleriyle birlikte yaklaşık 18 bin seyahat acentası olarak; “Kardeş Ülke: Kore”yi tanıtmaktan büyük mutluluk duyacağımızı ifade etmek istiyorum.”

“KORE’YE GİDEN TURİST SAYISINDA CİDDİ BİR ARTIŞ YAŞANACAĞINI TAHMİN EDİYORUM”

“İleriki günlerde Türkiye’den Güney Kore’ye giden turist sayısında ciddi bir artış yaşanacağını, tahmin ettiğini” belirten Günaydın; “2022 yılı rakamlarına göre; yurt dışına çıkan Türkiye vatandaşı sayısı, yaklaşık olarak 8 milyon… Bu, önemli bir kapasite… Zannediyorum vize sorunları yaşanmasıydı 9 milyon seviyesini de aşardık. Çok ciddi bir vize sıkıntısıyla karşı karşıya olduğumuz için 8 milyonda kaldık. 2024 yılında 9 milyonu zorlayacağımızı düşünüyorum. Kardeş ülkemize de turist göndermeye hazırız. Doğasıyla, kültürüyle, gastronomisiyle, her şeyiyle Kore bizi bekliyor. İnanın bana kardeş ülkemizde paylaşacağımız çok anılar olacak” ifadeleriyle sözlerini tamamladı.

WOO SUNG LEE: İKİ ÜLKENİN KARDEŞLİK İLİŞKİSİ HEPİMİZ İÇİN ÇOK DEĞERLİDİR

Konuşmasını Türkçe olarak gerçekleştiren Kore Cumhuriyeti İstanbul Başkonsolosu Woo Sung Lee ise, şunları söyledi:      Kore Dalgası Hallyu İstanbul’daydı“Kore ve Türkiye, uzun yıllara dayanan tarihi ve duygusal bağları; Türkiye’nin Kore Savaşı’na katılmasından bu yana kurdukları kardeşlik bağı, sıkı dostluk ilişkileri, geçmişten bugüne kadar sürdürmektedir. Kore zengin bir geçmişe ve köklü bir geleneğe sahip olup; dijital teknolojinin en son örneklerine deneyimleyebileceğiniz bir destinasyondur. Yüksek kamu güvenliği ve gelişmiş altyapı sayesinde seyahat etmek güvenli ve rahattır. İki ülkenin bu kardeşlik ilişkisi, hepimiz için çok değerlidir.”

YUNUS CAN: 2023’TE YAKLAŞIK 32 BİN TÜRK, GÜNEY KORE’YE SEYAHAT ETTİ

Açılış konuşmalarının ardından, Kore Turizm Organizasyonu İstanbul Ofisi Temsilcisi Yunus Can, ülke turizmi ve Güney Kore destinasyonları hakkında bir sunum yaptı.Türkiye’den Güney Kore’ye seyahat edenlerin sayısının, 2023 yılında en üst seviyeye ulaştığına dikkat çeken Yunus Can; 2019 ve 2023 yıllarına ilişkin rakamları paylaştı.Buna göre; 2019 yılında Türkiye’den Güney Kore’ye 31 bin 293 kişi seyahat ederken, 2023 yılında bu rakam yüzde 1.5’luk bir artışla 31 bin 748 kişi seviyesine ulaştı.

KORE ACENTALARI FİRMALARINI VE OPERASYONLARINI ANLATTI

Kore Dalgası Hallyu İstanbul'daydıEtkinlik kapsamında daha sonra NNT DMC, SSR TOUR, TOMO KOREA TRAVEL, Generations of Adventure ve More World Travel olmak üzere Kore pazarında faaliyet gösteren DMC ve acentaların temsilcileri firmaları hakkında kısa bilgiler paylaştı.Arisu Tour, Jane DMC Korea, Kim’s M&T, Premium Pass, US Travel’ın temsilcileri ise firmaları, faaliyet ve operasyonları hakkında sunum yaptı.*Hallyu (Kore Dalgası), 1990’lardan beri devam eden popüler Kore kültürünün dünya geneline yayılmasıdır. K-drama ve K-pop ile daha çok ilk olarak Doğu, Güney ve Güneydoğu Asya da bilinen Kore dalgası daha sonra internet, sosyal medya ve YouTube’da bulunan K-pop videoları ile tüm dünyaya yayılmaya başladı.Kore Dalgası Hallyu İstanbul'daydıKorea Tourism Roadshow İstanbul etkinliği yemek daveti ve düzenlenen çekiliş ile sona erdi.

Haber Kaynağı

Close Menu

Wow look at this!

This is an optional, highly
customizable off canvas area.

About Salient

The Castle
Unit 345
2500 Castle Dr
Manhattan, NY

T: +216 (0)40 3629 4753
E: [email protected]